Ήλιος, Πλανήτες, Δορυφόροι |
![]() |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator |
Τρίτη, 10 Απρίλιος 2012 20:01 |
Η εργασία αυτή παρουσιάστηκε στο Προσυνέδριο Χαλκιδικής, του 4ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, στις 3 Απριλίου 2012 ΣΧΟΛΕΙΟ 2ο Δ.Σ. Μουδανιών Dim lights Download Embed Embed this video on your site Περίληψη Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες: ομάδα διαστημικά ταξίδια, ομάδα πληροφορίες για τους πλανήτες, ομάδα ήλιος και ομάδα δορυφόροι. Συγκεντρώσαμε πληροφορίες από το διαδίκτυο και κρατήσαμε τα πιο σημαντικά στοιχεία σχετικά με την ιστορία των διαστημικών ταξιδιών, την ονομασία και τις κινήσεις των πλανητών, την ιστορία του ήλιου και τη σημαντικότητα της απόστασης των πλανητών καθώς και την ύπαρξη των δορυφόρων. Θα πραγματοποιήσουμε αναπαράσταση του ηλιακού συστήματος θα, γράψουμε θεατρικό με θέμα τους πλανήτες, θα προσπαθήσουμε μέσα από τη δραματοποίηση και τις καλλιτεχνικές δημιουργίες να γίνουν κατανοητές αυτές οι τόσο δύσκολες αλλά ταυτόχρονα και τόσο εντυπωσιακές έννοιες ,θα παρουσιάσουμε την εργασία μας στο υπόλοιπο σχολείο και θα δημιουργήσουμε blog της τάξης με θέμα το διάστημα. Δουλέψαμε Microsoft word, Internet, Power Point και λογισμικό επεξεργασίας εικόνας βίντεο και ήχου. Λέξεις κλειδιά: αναζήτηση πληροφοριών, επεξεργασία κειμένου, εισαγωγή εικόνας , βίντεο και μουσικής. 1.Εισαγωγή Το θέμα επιλέχθηκε αυθόρμητα από τους μαθητές της Ε΄1 τάξης του 2ου Δημοτικού σχολείου Νέων Μουδανιών, όταν μετά από συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στην τάξη διατυπώθηκαν απορίες των μαθητών για το ηλιακό σύστημα. Οι πλανήτες, ο ήλιος και οι δορυφόροι είναι έννοιες που τραβούν το ενδιαφέρον των παιδιών καθώς έχουν πολλά σχετικά ακούσματα και το άγνωστο του διαστήματος τους εντυπωσιάζει. Τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να γράψουν ένα διαστημικό παραμύθι. Να αποδώσουν στο ηλιακό σύστημα, στους πλανήτες, στους δορυφόρους και στα διαστημικά ταξίδια τον ρόλο τους με ένα δικό τους παραμυθένιο τρόπο. Θέλησαν να θεωρήσουν τα στοιχεία του ηλιακού μας συστήματος ως ήρωες κάποιου παραμυθιού και να δώσουν την δική τους φανταστική εξήγηση στις μεταξύ τους σχέσεις. 2. Τίτλοι
3. Στόχοι
4. Προβλήματα και πλεονεκτήματα Υπήρξαν και κάποια προβλήματα στη διάρκεια της έρευνας αυτής, τα οποία είναι τα εξής: α) στην αρχή της έρευνας παρουσιάστηκε αμηχανία από την μεριά των μαθητών, προβληματισμός για το μέγεθος των πληροφοριών και πολλά ερωτηματικά. Μπορούμε να καταγράψουμε ως πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου τα εξής: α) η ομαδική εργασία, β) η πρακτική εργασία, γ) η ενεργητική συμμετοχή, δ) η ελευθερία στην έκφραση προτάσεων και στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών, ε) η συζήτηση και η κίνηση μέσα στην τάξη, στ) η αναζήτηση πληροφοριών, ζ) η απόκτηση χρήσιμων γνώσεων, η) η έλλειψη βαθμολόγησης και του άγχους που αυτή παράγει, θ) τα αισθήματα περηφάνιας για τα αποτελέσματα της εργασίας. 5. Συμπέρασμα Η όλη διαδικασία ικανοποίησε τους μαθητές, διότι η έρευνα για το ηλιακό σύστημα κίνησε το ενδιαφέρον των παιδιών και τους χαροποίησε. Η διερευνητική προσέγγιση της γνώσης, η ομαδική εργασία, η μεταβολή των σχέσεων δασκάλων - παιδιών και η παραγωγή αποτελέσματος, τους βοήθησε στο να κατανοήσουν δύσκολες έννοιες με παιγνιώδη τρόπο. Μπορείτε να κατεβάσετε το Διαστημικό μας Παραμύθι |
Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 10 Απρίλιος 2012 20:22 |