Ανακοινώσεις Σχολείων

***
Editorial

Είσοδος-Εγγραφή





Είσοδος
Εγγραφή

Συνέδρια, Σεμινάρια

Επικοινωνία

Ταχυδρομική Διεύθυνση: Παναγίας Κορυφινής 34, 632 00 Ν. Μουδανιά

Τηλέφωνο Γραφείου

Fax

e-mail: 2ekpesschal@sch.gr

Χρήσιμοι σύνδεσμοι

iep

ifigeneia

mikros anagnostis

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΤΠΕ). Πρακτικά Συνεδρίων

online software

maths

San simera

latsi

Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ( Το ταξίδι της Πληροφορίας ) PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Τρίτη, 10 Απρίλιος 2012 20:22

Η εργασία αυτή παρουσιάστηκε στο Προσυνέδριο Χαλκιδικής, του 4ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, στις 3 Απριλίου 2012

ΣΧΟΛΕΙΟ 2ο Δ.Σ. Μουδανιών
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ( Το ταξίδι της Πληροφορίας )
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Χάρης Α, Διονύσης Τσ, Θεόδωρος Κ, Συμεών Τ

ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ Λαφτσίδης Σάββας Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Dim lights Download Embed Embed this video on your site

Περίληψη

Χωριστήκαμε αφού μοιράσαμε το είδος των πηγών ανάλογα με την ευκολία πρόσβασης που διέθετε ο καθένας προκειμένου να συλλέξουμε πληροφορίες για την εξέλιξη των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ο ένας μαθητής ερεύνησε το μέσο τηλεόραση, ο άλλος την τυπογραφία, ο τρίτος το ραδιόφωνο και ο τέταρτος το διαδίκτυο. Συγκεντρώσαμε πληροφορίες από το διαδίκτυο και κρατήσαμε τα πιο σημαντικά στοιχεία σχετικά με την ιστορία των ΜΜΕ από τη γέννηση της κάθε μιας ως τη μορφή και τις δυνατότητες που έχουν σήμερα. Εστιάσαμε στην πρόοδο της ταχύτητας κάθε μέσου από το νηπιακό του στάδιο ως σήμερα, δηλαδή του απαιτούμενου χρόνου ώστε να φτάσει η είδηση, η πληροφορία κτλ στον πολίτη. Ταυτόχρονα προγραμματίσαμε επίσκεψη σε τυπογραφείο της περιοχής, καθώς και σε τηλεοπτικό σταθμό της πόλης. Κατά την προβολή της εργασίας στην τάξη τα παιδιά παρουσίασαν αυτοσχέδια σκετς ως πολίτες της εποχής που απεικονίζεται κάθε φορά.. Δουλέψαμε Microsoft word, Internet, Power Point και λογισμικό επεξεργασίας εικόνας, βίντεο και ήχου.

Λέξεις κλειδιά: αναζήτηση πληροφοριών, επεξεργασία κειμένου, εισαγωγή εικόνας , βίντεο και μουσικής.

 1.Εισαγωγή

Το θέμα επιλέχθηκε αυθόρμητα από τους παραπάνω μαθητές όταν αποφάσισαν να πάρουν μέρος στο συνέδριο και μετά από συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στην τάξη εξέφρασαν την επιθυμία να μελετήσουν αυτά τα μέσα που ενώ δεν γνωρίζουν αρκετά για την ιστορία και τον τρόπο λειτουργίας τους ,επηρεάζουν σημαντικά τον τρόπο σκέψης τους και ασχολούνται με αυτά καθημερινά και για πολλές ώρες .

  1. 2.Τίτλοι

•           Η ιστορία και η λειτουργία των Μ.Μ.Ε. ( έντυπα, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο)

•           Η ανακάλυψη της τυπογραφίας και η συμβολή της στη διάδοση ιδεών, πληροφοριών και επιστημών.

•           Οι θετικές και οι αρνητικές επιπτώσεις της τηλεόρασης ( ενημέρωση, ψυχαγωγία, παραπληροφόρηση, επιθετικότητα, -παχυσαρκία, καταναλωτισμός, ,απομόνωση..

•           Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο.

 

3. Στόχοι

•           Να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία και τη λειτουργία των Μ.Μ.Ε.

•           Να κατανοήσουν την επίδραση των Μ.Μ.Ε. στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων.

•           Να αναδείξουν και να συνειδητοποιήσουν τα προβλήματα που προκύπτουν κατά τη χρήση των Μ.Μ.Ε.

•           Να καλλιεργήσουν τη συνεργασία μεταξύ τους

•           Να υιοθετήσουν κριτική στάση απέναντι στα Μ.Μ.Ε.

•           Να απομυθοποιήσουν τα Μ.Μ.Ε.

•           Να εξασκηθούν στη χρήση των νέων τεχνολογιών

 4. θετικά και αρνητικά της διαδικασίας

Τα παιδιά είχαν να αντιμετωπίσουν την πίεση του χρόνου και το άγχος να παρουσιάσουν κάτι καλό. Δεδομένου του όγκου μαθημάτων και εργασιών καθώς και των εξωσχολικών τους δραστηριοτήτων προσπάθησαν να επιμερίσουν τον όγκο της έρευνας όσο το δυνατόν κατάλληλα μεταξύ τους και χρησιμοποίησαν τεχνολογίες διαδικτυακής επικοινωνίας προκειμένου να βρίσκονται σε συνεχή επαφή.

Όλη η διαδικασία τους άρεσε πολύ και ανέδειξε τα θετικά της ομαδικής εργασίας, την ελευθερία στην έκφραση , τη χαρά της πρωτοβουλίας, τη συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων και ελλείψει του άγχους της εξέτασης αισθάνθηκαν στο τέλος υπερήφανοι για τη δουλειά τους.

 5. Συμπέρασμα

       Η όλη διαδικασία, φέτος ειδικά, ενώ δεν είναι πρωτόγνωρη για τους μαθητές τους ικανοποίησε διότι η έρευνα για τα Μ.Μ.Ε. κίνησε το ενδιαφέρον τους και τους χαροποίησε. Η διερευνητική προσέγγιση της γνώσης, η ομαδική εργασία, η μεταβολή των σχέσεων δασκάλων - παιδιών και η παραγωγή αποτελέσματος, τους βοήθησε στο να αναπροσαρμόσουν τη στάση τους απέναντι στην τηλεόραση και γενικά στα Μ.Μ.Ε.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 10 Απρίλιος 2012 20:30
 
Σχετικές ΔημοσιεύσειςΤελευταίες Δημοσιεύσεις
Share to Facebook Share to Twitter Share to Linkedin Share to Delicious Share to Google 

Τα σχολεία στο διαδίκτυο

Εκδηλώσεις/Επιμόρφωση Υπ. Παιδείας

Γραφείο Τύπου Υπ. Παιδείας