Οι πτωχεύσεις της Ελλάδος |
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator |
Τρίτη, 10 Απρίλιος 2012 19:50 |
Η εργασία αυτή παρουσιάστηκε στο Προσυνέδριο Χαλκιδικής, του 4ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, στις 3 Απριλίου 2012 Τίτλος Εισήγησης: Το βιβλίο μας «Οι πτωχεύσεις της Ελλάδος. Μια προσέγγιση από τους μαθητές της Στ1» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Γεώργιος Δ, Μυρτιδιώτισσα Λ, Δημοσθένης Μ, Μαρία Μ, Αστέριος Μ, Μαρίνα-Ελένη Μ, Αγάπη Τ, Νικόλαος Δ, Δημήτριος Ρ, Αναστασία Α, Ηλίας Λ, Λέο Τ, Ροζαλίντα Κ, Ρονάλτο Χ ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ Τσάκωνα Πελαγία Dim lights Download Embed Embed this video on your site Περίληψη Στην εισήγηση μας θα σας παρουσιάσουμε το βιβλίο μας με τίτλο: «Οι πτωχεύσεις της Ελλάδας. Μια προσέγγιση των μαθητών της ΣΤ΄1».Θα σας περιγράψαμε τη μέθοδο εργασίας μας, καθώς και ποια ηλεκτρονικά μέσα χρησιμοποιήσαμε στη συνεργασία μας κατά την δημιουργία του βιβλίου μας σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Η αφορμή για να δημιουργήσουμε το βιβλίο μας ήταν η δυσκολία που είχαμε να δουλέψουμε σε ομάδες όταν η δασκάλα μας μάς έβαζε ομαδικές δραστηριότητες στην τάξη μας. Λέξεις κλειδιά: συνεργασία σε ομάδες, δημιουργία βιβλίου, ιστολόγιο., 1.Εισαγωγή Ο ειδικός στόχος της εργασίας μας ήταν να δουλέψουμε ομαδικά, να μελετήσουμε τις πτωχεύσεις της Ελλάδος στις διαφορετικές περιόδους της ιστορίας μας και στη συνέχεια να συγγράψουμε το δικό μας μαθητικό βιβλίο για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Επίσης αναρτήσαμε το βιβλίο μας στο ιστολόγιο που φτιάξαμε στο σχολείο μας, με στόχο να ενημερώσουμε τους υπόλοιπους συμμαθητές μας, τους γονείς μας και οποιονδήποτε άλλο αναγνώστη, για αυτό το πολύ σημαντικό κομμάτι της ιστορίας μας..
Για να φτιάξουμε το βιβλίο μας χρησιμοποιήσαμε τα παρακάτω ηλεκτρονικά μέσα: κειμενογράφο Microsoft Word, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο e-mail, παρουσίαση power point, διαδίκτυο internet, ιστολόγιο blog και πρόγραμμα παραγωγής ταινιών movie maker, στικάκι (USB) για τη μεταφορά κειμένων, φωτογραφική μηχανή. .
2.Η δημιουργία του βιβλίου μας Είμαστε η ΣΤ”1 του 2ου Δημοτικού σχολείου Κασσάνδρειας. Η τάξη μας έχει 14 παιδιά. Παίρνουμε μέρος για πρώτη φορά σε ένα μαθητικό συνέδριο πληροφορικής και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι αυτό. Ήρθαμε να σας παρουσιάσουμε το βιβλίο μας: «Οι πτωχεύσεις της Ελλάδας. Μια προσέγγιση των μαθητών της ΣΤ΄1». Η ιδέα για να φτιάξουμε ένα δικό μας βιβλίο με το συγκεκριμένο τίτλο για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας, μάς δόθηκε από το μάθημα της Ιστορίας, όταν μιλήσαμε για τη δημιουργία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους με την επανάσταση του 1821 και αναφερθήκαμε στα οικονομικά, εθνικά και πολιτικά προβλήματα που συνοδεύουν το ελληνικό κράτος από τη διακήρυξη της ανεξαρτησίας του μέχρι σήμερα. Επειδή το παρόν δεν είναι δυνατόν να το κατανοήσει κανείς αν δε γνωρίζει το παρελθόν του, την ιστορία των προγόνων του, μια μαθήτρια πρότεινε να μελετήσουμε τις πτωχεύσεις της Ελλάδος στις διαφορετικές περιόδους της ιστορίας μας και στη συνέχεια να συγγράψουμε το δικό μας μαθητικό βιβλίο δίνοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος στους αναγνώστες. 3. Στάδια δημιουργίας Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες, δύο ομάδες των τεσσάρων παιδιών και δύο ομάδες των τριών παιδιών. Κάθε μία ομάδα ανάλαβε να βρει πηγές και βιβλιογραφικό υλικό για τις τέσσερις διαφορετικές πτωχεύσεις της σύγχρονης Ελλάδος που πραγματοποιήθηκαν το 1827, το 1843, το 1893 και το 1932. Αρχικά μελετήσαμε στην τάξη όλοι μαζί με τη δασκάλα μας τον τρόπο που είναι γραμμένα και άλλα βιβλία και καταλήξαμε ότι τα μέρη του βιβλίου μας θα αποτελούνται από τα περιεχόμενα, τον πρόλογο, τις τέσσερις επιμέρους ενότητες που θα αναφέρονται στις τέσσερις πτωχεύσεις, την παρουσίαση της σημερινής οικονομικής κατάστασης της χώρας, τα συμπεράσματα, τον επίλογο και τις βιβλιογραφικές πηγές. Στη συνέχεια αφού διαβάσαμε το υλικό της κάθε ομάδας δώσαμε τους τίτλους των περιεχομένων του βιβλίου. Μετά, κάθε μια από τις τέσσερις ομάδες ανάλαβε να αναπτύξει ,από τα περιεχόμενα του βιβλίου, το κείμενο της ενότητας για τη χρονική πτώχευση της Ελλάδος που είχε αναλάβει να βρει υλικό. Τα άλλα μέρη του βιβλίου που αναφέρονται στον πρόλογο, στην παρουσίαση της σημερινής οικονομικής κατάστασης της χώρας, στα συμπεράσματα, στις προτάσεις και στον επίλογο αφού τα συζητήσαμε πρώτα όλοι μαζί στην τάξη, στη συνέχεια μοιράστηκαν στις ομάδες για να τα επεξεργαστούν. Το επόμενο στάδιο χρειάστηκε αρκετές φορές να συναντηθούμε σε σπίτια των συμμαθητών μας για να δουλέψουμε τα κείμενα χειρόγραφα. Στη συνέχεια κάθε μια ομάδα ανέλαβε διαφορετικές δραστηριότητες. Τα κείμενα ανέλαβαν να τα γράψουν σε μορφή word, ορισμένοι από τους μαθητές της πρώτης ομάδας που διέθεταν υπολογιστή στο σπίτι τους, καθώς όλοι οι μαθητές δε έχουν υπολογιστή, και στη συνέχεια να τα μεταφέρουν με στικάκι (USB sticks) στον υπολογιστή της δασκάλας μας στην τάξη όπου κάναμε με τη βοήθεια της, τις απαραίτητες διορθώσεις. Από τη δεύτερη ομάδα όσοι μαθητές είχαν υπολογιστή στο σπίτι ασχολήθηκαν να γράψουν τα περιεχόμενα του βιβλίου σε μορφή power point για να μπορούμε να το παρουσιάσουμε ηλεκτρονικά, αλλά και να τα αναρτήσουμε στο ιστολόγιο του σχολείου μας. Οι μαθητές της τρίτης ομάδας κατέβασαν από το you tube, εικόνες και βίντεο σχετικά με το θέμα του βιβλίου. Αυτά τα έφεραν με στικάκι στο σχολείο και τα επεξεργάστηκαν μαζί με τη δασκάλα μας στον υπολογιστή της, με το πρόγραμμα παραγωγής ταινιών movie maker, όπου έφτιαξαν δύο μικρές ταινίες.. Οι ταινίες αυτές συνοδεύουν το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή και αναφέρονται στις πτωχεύσεις της Ελλάδας κατά τις χρονικές περιόδους 1893 και 1932. Οι μαθητές της τέταρτης ομάδας με τη βοήθεια της δασκάλας μας, έφτιαξαν το ιστολόγιο του σχολείου μας όπου αναρτήσαμε την εργασία μας και τα βίντεο που τη συνοδεύουν. Αποφασίσαμε να εκδώσουμε το βιβλίο μας σε έντυπη μορφή με χρωματιστές εικόνες. Μαζί με το βιβλίο δίνεται και ένας οπτικός δίσκος (CD) μέσα στον οποίο υπάρχει το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή μαζί με τις ταινίες. Αυτό το κάναμε γιατί πιστεύουμε ότι όποιος θέλει να διαβάσει το βιβλίο είναι καλό να το δει και σε ηλεκτρονική μορφή γιατί η παρουσίαση του, καθώς συνοδεύεται από τις ταινίες, γίνεται πιο παραστατική ζωντανή και ενδιαφέρουσα. 4. Δυσκολίες Αντιμετωπίσαμε και πολλές δυσκολίες στην προσπάθεια μας να φτιάξουμε το βιβλίο μας. Μια από αυτές ήταν η έλλειψη χρόνου καθώς το πρόγραμμα της ΣΤ¨ είναι αρκετά πιεσμένο λόγω της πολλής ύλης των μαθημάτων. Άλλο ένα πρόβλημα ήταν η έλλειψη χρημάτων ώστε να τυπώσουμε αρκετά αντίγραφα και να φτιάξουμε CD για το βιβλίο μας. Επίσης κάποιες φορές υπήρχαν ασυμφωνίες μεταξύ μας στα μέρη του βιβλίου που θα αναλάμβανε η κάθε ομάδα να γράψει ή στις διορθώσεις που κάναμε αργότερα μέσα στην τάξη πάνω στα χειρόγραφα κείμενα. 5. Δραστηριότητες Το βιβλίο σε μορφή κειμένου το τυπώσαμε σε δεκαέξι αντίγραφα (δύο αντίγραφα για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας και τα υπόλοιπα δεκατέσσερα για τα παιδιά της τάξης μας). Ενώ αυτό σε ηλεκτρονική μορφή το αναρτήσαμε στο ιστολόγιο του σχολείου μας (http://blogs.sch.gr/2dimkass). Παρουσιάσαμε το βιβλίο στην τάξη μας και ήταν πολύ διασκεδαστικό. Η επόμενη δράση μας θα είναι να το παρουσιάσουμε σε όλους τους μαθητές του σχολείου, στο διευθυντή, στους δασκάλους και στους γονείς μας στη γιορτή που θα κάνουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς κατά την αποφοίτηση μας από το δημοτικό σχολείο. 6. Αποτελέσματα Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε μέσα από αυτή την προσπάθεια μας ήρθαμε πολύ κοντά μεταξύ μας. Μάθαμε να δουλεύουμε σε ομάδες, να ανταλλάσσουμε απόψεις, να συνεργαζόμαστε και να κάνουμε υποχωρήσεις. Επίσης αισθανθήκαμε ικανοποίηση στη σκέψη ότι το βιβλίο μας μέσα από το διαδίκτυο θα το διάβαζαν και άλλοι άνθρωποι και ότι έτσι πετύχαμε το στόχο μας. Η εργασία αυτή μας βοήθησε πολύ να προσεγγίσουμε τον τρόπο με τον οποίο γράφεται ένα βιβλίο. Επιπλέον μάθαμε να αναζητούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και να τις χρησιμοποιούμε στις εργασίες μας, καθώς και να αναφέρουμε τους δικτυακούς τόπους από τους οποίους παίρνουμε τις πληροφορίες,. Επίσης είδαμε πως φτιάχνεται ένα ιστολόγιο, και πως φτιάχνεται και παρουσιάζεται μια εργασία στο power point. Ευχαριστίες Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους αναγνώστες που διάβασαν το βιβλίο μας. Επίσης ευχαριστούμε το σχολικό σύμβουλο κ Βαγγέλη Κελεσίδη που μας ενθάρρυνε να πάρουμε μέρος στο 4ο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής. Επίσης ευχαριστούμε πολύ τη δασκάλα μας που μας καθοδήγησε και μας βοήθησε στη διάρκεια της εργασίας μας. Ευχαριστούμε και σε όσους εργάστηκαν γι’ αυτό το συνέδριο. . Βιβλιογραφία
1.http://www.google.gr 2.http://www.iskra.gr 3.http://nea> –metra.blogspot.com/2011 4.http://vatopaidi.wordpress.com/2010 5.Λούβη,Ε.,& Ξιφάρας, Δ..,(2008)Νεότερη Ιστορία. Γ’ Γυμνασίου. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη. 6.Ακτύπης, Δ.,& Βελαλίδης, Α.,& Καϊλα, Μ., & Κατσουλάκος,Θ., & Παπαγρηγορίου, Γ., & Χωρεάνθης, Κ.,(2007)Στα Νεότερα Χρόνια. Ιστορία ΣΤ΄Δημοτικού. Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων. Αθήνα. |
Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 10 Απρίλιος 2012 20:01 |