25 ΜΑΡΤΙΟΥ - Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ |
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator |
Σάββατο, 07 Απρίλιος 2012 19:46 |
Η εργασία αυτή παρουσιάστηκε στο Προσυνέδριο Χαλκιδικής, του 4ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, στις 3 Απριλίου 2012 4O ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ν.ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ: 25 ΜΑΡΤΙΟΥ - Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Kαλλιόπη Κ, Όλγα Π, Κωνσταντίνα Π, Ειρήνη Α, Βλαδίμηρος Γ, Παρασκευή Μπ, Αλίκη Μ, Κωνσταντίνα Τ, Έλλη Κ, Δανιήλ Τ, Ιορδάνης Π, Μιχάλης Π, Βασιλική Ν, Μερκούρης Π. Όλοι μαθητές και μαθήτριες της Στ΄τάξης ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΣΤΕΛΛΑ ΚΟΒΑΤΣΗ Π.Ε. 70 Dim lights Download Embed Embed this video on your site ΠΕΡΙΛΗΨΗ Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης ανέλαβαν να παρουσιάσουν τη γιορτή της 25ης Μαρτίου . Σκοπός ήταν να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η προσέγγιση της επετείου με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών. Έτσι όλη η δομή, το υλικό και η σειρά της παρουσίασης έγινε σύμφωνα με το σχεδιασμό που πρότειναν οι ίδιοι. Αυτόματα η συμμετοχή στη γιορτή απέκτησε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Λέξεις κλειδιά :ελληνική επανάσταση, ήρωες, ελευθερία. 1. Εισαγωγή Η παρουσίασή μας αφορά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε εμείς οι μαθητές την επανάσταση του 1821. Όλα αυτά που διδαχθήκαμε στο μάθημα της Ιστορίας, έπρεπε να τα ταξινομήσουμε, να τα εμπλουτίσουμε, να επικεντρωθούμε στα κυριότερα και να τα παρουσιάσουμε με τέτοιο τρόπο , ώστε να βοηθήσουμε τους μικρότερους συμμαθητές μας να καταλάβουν. Ο σκοπός ήταν να κερδίσουμε την προσοχή τους και ένα μικρό χώρο στη μνήμη τους. Το στοίχημα ήταν μεγάλο. Για να πετύχουμε το σκοπό μας χρησιμοποιήσαμε τα εξής λογισμικά :ηλεκτρονικό κειμενογράφο Microsoft Word,ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια για συλλογή πληροφοριών, διαδίκτυο για πληροφορίες αλλά και συλλογή εικόνων, Microsoft PowerPoint για τη δημιουργία της παρουσίασης, Microsoft Excel για τη δημιουργία του προγράμματος της γιορτής καθώς και Clipart για να φιλοτεχνήσουμε το πρόγραμμα. Με τη βοήθεια του Adobe Reader μετατρέψαμε αρχείο Word σε PDF. Σχεδόν κάθε μαθητής χρησιμοποίησε USB Flash disk ώστε να καταγράψει κείμενα σε ηλεκτρονική μορφή. Με το πρόγραμμα Windows Media Player ντύσαμε την παρουσίασή μας με τραγούδια επετειακά. Το ίδιο πρόγραμμα χρειάζεται για την αναπαραγωγή του βίντεο της γιορτής που συμπεριλάβαμε στην παρουσίασή μας, όπως αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Επίσης μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κοινοποιήσαμε την παρουσίασή μας σε φίλους και συνεργάτες . Τέλος με Nero φτιάξαμε από ένα αναμνηστικό CD το οποίο περιλαμβάνει την παρουσίασή μας καθώς και video της γιορτής. 2.1.ΒΗΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ Η πρώτη μας δουλειά ήταν να χωριστούμε σε ομάδες .Με τη βοήθεια της δασκάλας μας και αφού συζητήσαμε , αποφασίσαμε καταρχήν να τονίσουμε την διπλή υπόσταση της επετείου. Έτσι η παρουσίασή μας ξεκινά με το θρησκευτικό κομμάτι που είναι φυσικά ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου .Στη συνέχεια προχωρήσαμε στην επανάσταση. Η ιστορική μας διαδρομή ξεκινά από τα αρχαία χρόνια, συγκεκριμένα από το Λεωνίδα και τη μάχη στις Θερμοπύλες, για να θυμίσουμε στους ακροατές μας το λόγο που η επανάσταση ήταν ανάγκη. Συνεχίσαμε με το Βυζάντιο, την ακμή του, την Αγια- Σοφιά, αναφέραμε τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο και την άλωση της Πόλης. Τονίσαμε γεγονότα όπως το παιδομάζωμα, τους γενίτσαρους, τη συμβολή που είχε το κρυφό σχολειό και φτάσαμε στην επανάσταση. Εκεί εκθέσαμε τα σπουδαιότερα γεγονότα, παρουσιάσαμε τους ήρωες της ξηράς και της θάλασσας, τη συμβολή των γυναικών, τις σημαίες- σύμβολα της επανάστασης και τέλος φτάσαμε στο αποτέλεσμα του αγώνα, την ελευθερία. Φυσικά η παρουσίασή μας περιλαμβάνει τον «Ύμνο στην Ελευθερία», που καθιερώθηκε ως ο εθνικός μας ύμνος, και το δημιουργό του. 2.2ΔΡΑΣΕΙΣ Η κάθε ομάδα ανέλαβε να καταγράψει ηλεκτρονικά τα λόγια της παρουσίασης της ομάδας του, να βρει στο διαδίκτυο τις φωτογραφίες των αντίστοιχων ηρώων, και τα μουσικά κομμάτια που θα επενδύσουν την παρουσίαση. Επίσης, στις δράσεις καταγράφονται και οι προσπάθειες δανεισμού παραδοσιακών ενδυμασιών από λαογραφικούς συλλόγους, καθώς και εκμάθηση παραδοσιακών χωρών. Εκπρόσωποι από κάθε ομάδα κατέγραφαν με ψηφιακή κάμερα τις δράσεις των άλλων ομάδων ώστε το υλικό να χρησιμοποιηθεί στην ανάρτηση της παρουσίασης στην ιστοσελίδα του σχολείου, καθώς και στη δημιουργία του αναμνηστικού CD. 2.3.ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε ήταν κυρίως οι διαφωνίες για την επιλογή του υλικού, η έλλειψη κοινού χρόνου ώστε να μπορούμε να συνεργαστούμε εξωσχολικά, καθώς και η εξοικείωση με κάποια προγράμματα , όπως του Powerpoint. Tα προβλήματα αυτά όμως ξεπεράστηκαν σχετικά εύκολα, μια και η περισσότερη δουλειά έγινε στο σχολείο εντός ωραρίου, με τη χρήση των μέσων του σχολείου για όσους δεν έχουν η/υ. Η εργασία στο σχολείου με την εποπτεία της δασκάλας μας, βοήθησε να ξεπεραστούν και όποιες δυσκολίες παρουσιάστηκαν στη χρήση των λογισμικών. 2.4.ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η γιορτή μας είχε μεγάλη επιτυχία. Αυτή δεν είναι μόνο η δική μας άποψη και των γονιών μας .Το χειροκρότημα ήταν θερμό, οι μικρότεροι συμμαθητές κατάλαβαν ……Κατάλαβαν ότι για όλα μετράει η συνεργασία, η βοήθεια, η προσπάθεια….. Είτε πρόκειται για επανάσταση, είτε πρόκειται για παρουσίαση γιορτής. Για μας ήταν μια διαφορετική γιορτή. Ήταν κυριολεκτικά «η δική μας η γιορτή»! 3.ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας που βοήθησαν στη δημιουργία αυτής της παρουσίασης. Τη διευθύντριά μας που μας παρότρυνε να συμμετέχουμε στο συνέδριο. Τους γονείς και συμμαθητές μας, οι οποίοι με το θερμό τους χειροκρότημα μας επιβράβευσαν με τον καλύτερο τρόπο. Ευχαριστούμε όλους εσάς που μας ακούσατε και όλους όσους θα επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του σχολείου μας για να τιμήσετε την προσπάθειά μας. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1.Στα νεότερα χρόνια, Ιστορία Στ ΄τάξης, Διονύσιος Ακτύπης, Αριστείδης Βελαλίδης, Μαρία Καΐλα, Θεόδωρος Κατσουλάκος, Γιάννης Παπαγρηγορίου , Κώστας Χωρεάνθης,Αναθεώρηση (1997),Θεόδωρος Κατσουλάκος, Αναστασία Κυρκίνη, Μαρία Σταμοπούλο .Εικονογράφηση – Σελιδοποίηση, Αρτ. Νικολαΐδου. Καθοδήγηση και εποπτεία Διονύσιος Μελάς.
|
Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 10 Απρίλιος 2012 20:10 |
Σχετικές Δημοσιεύσεις | Τελευταίες Δημοσιεύσεις |