Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ |
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Δευτέρα, 09 Απρίλιος 2012 16:53 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εκπαιδευτικοί: ΛΑΦΤΣΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ, ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ, ΣΤΟΦΟΡΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΟΣΧΟΥ, Σχολείο: 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΡΜΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (90΄) 1. Σκοπός και στόχοι του σχεδίου διδασκαλίας Γενικός σκοπός Σκοπός του σχεδίου διδασκαλίας αυτής της ενότητας είναι οι μαθητές-ιες να κατανοήσουν την άμεση σχέση πηγών ενέργειας ,βιομηχανικής παραγωγής και ποιότητας ζωής των ανθρώπων των περιοχών αυτών. Επιμέρους στόχοι Α. Γνωρίζω και κατανοώ
Β. Διερευνώ και εντοπίζω
Γ. Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
Δ. Σύνδεση με τη ζωή
2. Εκπαιδευτική μέθοδος και τεχνικές Ως καταλληλότερη εκπαιδευτική μέθοδος έχει επιλεγεί η συνεργατική διερεύνηση. Ως εκπαιδευτικές τεχνικές χρησιμοποιούνται: ερωτηματολόγια, ερωτήσεις-απαντήσεις, ομαδική εργασία, συζήτηση, παρουσίαση εργασιών, αξιοποίηση ΤΠΕ, επίλυση προβλήματος. 3.Διάρκεια Η ενότητα «Η βιομηχανική παραγωγή και η ενέργεια στην Ελλάδα» έχει διάρκεια 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά). 4.Ανάπτυξη σχεδίου εργασίας Προαπαιτούμενη γνώση Οι μαθητές-τριες γνωρίζουν τη μελέτη χαρτών με τη βοήθεια του υπομνήματος (θεματικοί χάρτες). Περιγραφή δραστηριοτήτων Δραστηριότητα 1 - Διερεύνηση Δίδεται στους μαθητές-τριες ερωτηματολόγιο σχετικά με τα είδη εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα. Δραστηριότητα 2 - Διερεύνηση Μοιράζονται θεματικοί χάρτες και οι μαθητές-τριες σε ομάδες διερευνούν και καταγράφουν: α) τις βιομηχανίες και την πυκνότητα του πληθυσμού και β) τα σημαντικότερα προϊόντα – πρώτες ύλες ανά γεωγραφικό διαμέρισμα σύμφωνα με την ποσότητά τους. Δραστηριότητα 3 – Διερεύνηση Οι μαθητές-τριες σε ομάδες διερευνούν και καταγράφουν τους νομούς όπου βρίσκονται μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ανάλογα με το είδος τους (αξιοποιώντας ηλιακή, αιολική κλπ. ενέργεια). Δραστηριότητα 4 – Διερεύνηση Οι μαθητές-τριες καλούνται να βρουν ιστοσελίδες οι οποίες καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των περιοχών Κοζάνης, Πτολεμαΐδας, Μεγαλούπολης όπου υπάρχουν θερμοηλεκτρικά εργοστάσια. Δραστηριότητα 5 - Διερεύνηση Δίνεται στους-ις μαθητές-τριες λέξεις «κλειδιά» και ζητείται να διατυπώσουν προτάσεις για τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος από τις αρνητικές επιπτώσεις της ανάπτυξης της βιομηχανίας. Συνοπτικό περίγραμμα διδασκαλίας
Αξιολόγηση (15΄) Τα ερωτήματα που υπάρχουν στα φύλλα εργασίας ή καθοδηγούν τις δραστηριότητες είναι απαραίτητο στο τέλος της διδασκαλίας να μπορούν να απαντηθούν από τους-ις μαθητές-τριες: Ø Μπορούν να αναφερθούν στους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η βιομηχανική ανάπτυξη; Ø Μπορούν να προσδιορίσουν τα θετικά και αρνητικά αποτελέσματα της βιομηχανικής ανάπτυξης; Ø Μπορούν να προσδιορίσουν τις επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον; Ø Μπορούν να κατανοήσουν την ανάγκη για στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας; Ø Μπορούν να αντιληφθούν την ανάγκη αλλαγής στάσης ζωής απέναντι στο περιβάλλον; Επιλεγμένες ιστοσελίδες http://www.youtube.com/watch?v=kU_AcZBSCyg http://www.youtube.com/watch?v=HZh4BYg8Ams http://www.youtube.com/watch?v=KJeCiHLsPRo http://www.inews.gr/t/%CF%81%CF%85%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%B7_rypansi.htm http://www.econews.gr/2009/07/26/dei-coal-mines-shut-down/ http://www.amyntaio.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=156&Itemid=165 http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=1401877 http://www.greenpeace.org/greece/Global/greece/report/2011/green-aliveri.pdf http://www.kalimera-arkadia.gr/2011/09/blog-post_6065.html |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 09 Απρίλιος 2012 17:53 |
Σχετικές Δημοσιεύσεις | Τελευταίες Δημοσιεύσεις |