Ανακοινώσεις Σχολείων

***
Editorial

Είσοδος-Εγγραφή





Είσοδος
Εγγραφή

Συνέδρια, Σεμινάρια

Επικοινωνία

Ταχυδρομική Διεύθυνση: Παναγίας Κορυφινής 34, 632 00 Ν. Μουδανιά

Τηλέφωνο Γραφείου

Fax

e-mail: 2ekpesschal@sch.gr

Χρήσιμοι σύνδεσμοι

iep

ifigeneia

mikros anagnostis

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΤΠΕ). Πρακτικά Συνεδρίων

online software

maths

San simera

latsi

Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Δευτέρα, 09 Απρίλιος 2012 16:53

Εκπαιδευτικοί: ΛΑΦΤΣΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ, ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ  ΙΟΡΔΑΝΗΣ, ΣΤΟΦΟΡΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΟΣΧΟΥ,

Σχολείο: 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΡΜΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

Ε΄ ΤΑΞΗ

ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (90΄)

1. Σκοπός και στόχοι του σχεδίου διδασκαλίας

Γενικός σκοπός

Σκοπός του σχεδίου διδασκαλίας αυτής της ενότητας είναι οι μαθητές-ιες να κατανοήσουν την άμεση σχέση πηγών ενέργειας ,βιομηχανικής παραγωγής και ποιότητας ζωής των ανθρώπων  των περιοχών αυτών.

Επιμέρους στόχοι

Α. Γνωρίζω και κατανοώ

  • Να προσδιορίζουν τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η βιομηχανική ανάπτυξη.
  • Να προσδιορίζουν τα θετικά αποτελέσματα, που έχει η ανάπτυξη της βιομηχανίας στη ζωή των ανθρώπων, αλλά και τις αρνητικές επιδράσεις της στο φυσικό περιβάλλον.
  • Να προσδιορίζουν την αναγκαιότητα χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την αποφυγή της ρύπανσης του περιβάλλοντος.

Β. Διερευνώ και εντοπίζω

  • Καταγράφουν τις πρώτες ύλες που διαθέτει η Ελλάδα και τα εργοστάσια που τις αξιοποιούν.
  • Να εντοπίζουν στο θεματικό χάρτη της Ελλάδας τις περιοχές με αναπτυγμένη βιομηχανία-βιοτεχνία.
  • Να μελετούν το συσχετισμό συγκέντρωσης πληθυσμού με την ύπαρξη βιομηχανικών/βιοτεχνικών μονάδων.
  • Να αναζητούν από τον τύπο ή το διαδίκτυο και να καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι που ζουν σε περιοχές/πόλεις με εργοστάσια.
  • Να συζητούν τις αρνητικές συνέπειες της βιομηχανικής ανάπτυξης στο φυσικό περιβάλλον και να αναφέρονται στα μέτρα προστασίας του.
  • Να μελετούν το χάρτη παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και να καταγράφουν τις πόλεις και τον τρόπο παραγωγής της.

Γ. Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

  • Να συνεργάζονται εταιρικά ή σε ομάδες, να επικοινωνούν γραπτά ή προφορικά, να ανακοινώνουν απόψεις και συμπεράσματα, να παρουσιάζουν το αποτέλεσμα της εργασίας τους.

Δ. Σύνδεση με τη ζωή

  • Να συνδέσουν τη βιομηχανική ανάπτυξη με τις πρώτες ύλες και τη φθηνή ενέργεια .
  • Να εντοπίσουν τις επιπτώσεις της βιομηχανικής ανάπτυξης στο περιβάλλον.
  • Να αξιολογήσουν τη σχέση βιομηχανικής ανάπτυξης και ποιότητας ζωής.

2. Εκπαιδευτική μέθοδος και τεχνικές

Ως καταλληλότερη εκπαιδευτική μέθοδος έχει επιλεγεί η συνεργατική διερεύνηση. Ως εκπαιδευτικές τεχνικές χρησιμοποιούνται: ερωτηματολόγια, ερωτήσεις-απαντήσεις, ομαδική εργασία, συζήτηση, παρουσίαση εργασιών, αξιοποίηση ΤΠΕ, επίλυση προβλήματος.

3.Διάρκεια

Η ενότητα «Η βιομηχανική παραγωγή και η ενέργεια στην Ελλάδα» έχει διάρκεια 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά).

4.Ανάπτυξη σχεδίου εργασίας

Προαπαιτούμενη γνώση

Οι μαθητές-τριες γνωρίζουν τη μελέτη χαρτών με τη βοήθεια του υπομνήματος (θεματικοί χάρτες).

Περιγραφή δραστηριοτήτων

Δραστηριότητα 1 - Διερεύνηση

Δίδεται στους μαθητές-τριες ερωτηματολόγιο σχετικά με τα είδη εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα.

Δραστηριότητα 2 - Διερεύνηση

Μοιράζονται θεματικοί χάρτες και οι μαθητές-τριες σε ομάδες διερευνούν και καταγράφουν: α) τις βιομηχανίες και την πυκνότητα του πληθυσμού και β) τα σημαντικότερα προϊόντα – πρώτες ύλες ανά γεωγραφικό διαμέρισμα σύμφωνα με την ποσότητά τους.

Δραστηριότητα 3 – Διερεύνηση

Οι μαθητές-τριες σε ομάδες διερευνούν και καταγράφουν τους νομούς όπου βρίσκονται μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ανάλογα με το είδος τους (αξιοποιώντας ηλιακή, αιολική κλπ. ενέργεια).

Δραστηριότητα 4 – Διερεύνηση

Οι μαθητές-τριες καλούνται να βρουν ιστοσελίδες οι οποίες καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των περιοχών Κοζάνης, Πτολεμαΐδας, Μεγαλούπολης όπου υπάρχουν θερμοηλεκτρικά εργοστάσια.

Δραστηριότητα 5 - Διερεύνηση

Δίνεται στους-ις μαθητές-τριες λέξεις «κλειδιά» και ζητείται να διατυπώσουν προτάσεις για τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος από τις αρνητικές επιπτώσεις της ανάπτυξης της βιομηχανίας.

Συνοπτικό περίγραμμα διδασκαλίας

α/α Υποενότητα διδασκαλίας  Χρόνος  Εκπαιδευτική τεχνική   Διδακτικό-εποπτικό υλικό
1

Εισαγωγική δραστηριότητα

Είδη ενέργειας στην Ελλάδα

Καταιγισμός ιδεών

Συμπλήρωση

Ερωτηματολογίου

Ατομική δραστηριότητα

Πίνακας της τάξης,

Έντυπο ερωτηματολόγιο

2

Διερεύνηση

Είδη εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα.

10΄ Ομαδική δραστηριότητα

Φύλλο εργασίας με πίνακα για συμπλήρωση,

άτλαντας

3

Διερεύνηση

Μελετούν θεματικούς χάρτες

15΄

Ομαδική δραστηριότητα

Καταγράφουν:

α) τις βιομηχανίες και την πυκνότητα του πληθυσμού και β) τα σημαντικότερα προϊόντα –πρώτες ύλες ανά γεωγραφικό διαμέρισμα σύμφωνα με την ποσότητά τους.

Φύλλα εργασίας με πίνακα διπλής εισόδου, άτλαντας
4

Διερεύνηση

Περιβαλλοντικά προβλήματα σε πόλεις με θερμοηλεκτρικά εργοστάσια

25΄

Ομαδική

Δραστηριότητα-

καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των περιοχών Κοζάνης, Πτολεμαΐδας, Μεγαλούπολης όπου υπάρχουν θερμοηλεκτρικά εργοστάσια.

Διερεύνηση στο διαδίκτυο από τους μαθητές σε επιλεγμένες ιστοσελίδες
5

Επέκταση/ εφαρμογή

Παραγωγή γραπτού λόγου

20΄

Ομαδική δραστηριότητα-

Διατυπώνουν προτάσεις για τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος από τις αρνητικές επιπτώσεις της ανάπτυξης της βιομηχανίας .

Φύλλο εργασίας
6

Αξιολόγηση

15΄

Συμπλήρωση

Ερωτηματολογίου

Ατομική δραστηριότητα

Έντυπο ερωτηματολόγιο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αξιολόγηση (15΄)

Τα ερωτήματα που υπάρχουν στα φύλλα εργασίας ή καθοδηγούν τις δραστηριότητες είναι απαραίτητο στο τέλος της διδασκαλίας να μπορούν να απαντηθούν από τους-ις μαθητές-τριες:

Ø  Μπορούν να αναφερθούν στους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η βιομηχανική ανάπτυξη;

Ø  Μπορούν να προσδιορίσουν τα θετικά και αρνητικά αποτελέσματα της βιομηχανικής ανάπτυξης;

Ø  Μπορούν να προσδιορίσουν τις  επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον;

Ø  Μπορούν να κατανοήσουν την ανάγκη για στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας;

Ø  Μπορούν να αντιληφθούν την ανάγκη αλλαγής στάσης ζωής απέναντι στο περιβάλλον;


Επιλεγμένες ιστοσελίδες

http://www.youtube.com/watch?v=kU_AcZBSCyg

http://www.youtube.com/watch?v=HZh4BYg8Ams

http://www.youtube.com/watch?v=KJeCiHLsPRo

http://www.inews.gr/t/%CF%81%CF%85%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%B7_rypansi.htm

http://www.econews.gr/2009/07/26/dei-coal-mines-shut-down/

http://www.amyntaio.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=156&Itemid=165

http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=1401877

http://www.greenpeace.org/greece/Global/greece/report/2011/green-aliveri.pdf

http://www.kalimera-arkadia.gr/2011/09/blog-post_6065.html

http://www.dei.com.gr/Documents/PERIVALLONgr.pdf


Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 09 Απρίλιος 2012 17:53
 
Σχετικές ΔημοσιεύσειςΤελευταίες Δημοσιεύσεις
Share to Facebook Share to Twitter Share to Linkedin Share to Delicious Share to Google 

Τα σχολεία στο διαδίκτυο

Εκδηλώσεις/Επιμόρφωση Υπ. Παιδείας

Γραφείο Τύπου Υπ. Παιδείας